Webáruház grafikai tervezés – Két Kör Kft.

Webáruház grafikai tervezés munkát kaptunk a Két Kör kft-től. A gépészeti kis és nagykereskedés azzal bízott meg minket, hogy a készülő egyedi fejlesztésű webáruházának tervezzük meg a teljes grafikai megjelenését. A munkában szabad kezet kaptunk, amit igyekeztünk javunkra fordítani. Egyedül a logó volt adott és a színeknél volt még pár kérés, amiket természetesen figyelembe vettünk, így lett az oldal alap színe a szürke – fehér és a kiegészítő szín a kék. Ha érdekel grafikai tervezés szolgáltatásunk kliikkelj ide.
Webáruház teljes grafikai megtervezése
Egy webáruház teljes grafikai megtervezése nem kis feladat. Nem csak arról van szó, hogy számos különböző oldalt és grafikai elemet kell elkészíteni, hanem arról is, hogy a megrendelő igényein kívül meg kell felelni a különböző szakmai, SEO és egyéb technikai feltételeknek is. Azonban még ez sem elég, hiszen együtt kell tudni működni a frontrend fejlesztővel ha az előző lista nem lett volna elég.
Webáruház elrendezés grafikai megtervezése
Első feladat az egyeztetések után a layout avagy az elrendezés megtervezése. Esetünkben a legfontosabb kérdés az oldal tartalmi szélessége volt. Végül a trendeket követve és a jövőt szemelőt tartva 1400 px szélességű tartalomra esett a választás.
Webáruház fejlécének és láblécének a megtervezése
A layout grafikai tervezése után az oldal keretét a fejlécet és a láblécet terveztük meg. A fejléc annak elrendezése a webáruház lényege. Úgy kell rengeteg elemet elhelyezni, hogy az a lehető leg felhasználóbarátabb legyen és mégis a legkisebb helyet foglalja el. Fejlécből számos variációt készítettünk és teszteltünk. A lábléc grafikai tervezését sem kapkodtuk el és ott is több verziót kipróbáltunk. íme a végleges Fejléc és lábléc ami keretbe foglalja az új webáruházat.

Ragadós avagy sticky fejléc
Ma már szinte elengedhetetlen, a ragadós vagy a sticky fejléc és ennek a grafikai megtervezése és így természetesen. Szinte az összes weboldal ma már ragadós vagy sticky fejlécet használ, ahol görgetésnél a fejléc vagy annak egy része a böngésző tetejéhez ragad. Mi egy kicsit másként terveztük és gondoltuk el ahogy általában szokták, de úgy gondoltuk ez a leghasznosabb verzió.

Webáruház legfontosabb oldalainak grafikai tervei
Melyek a legfontosabb oldalak amiket meg kell tervezni? Nézzük a legfontosabbakat
- Kezdő oldal. Itt a grafikai tervezés nagyon összetett, hiszen számos termék listát és tartalmi elemet kell megtervezni. Általában egy vagy több banner és/vagy slider is elhelyezésre kerül.
- Kategória oldal. Ennek az oldalnak a megtervezése elsősorban a termékek listázásáról és azok szűrési lehetőségeiről szól.
- Termék oldal. Ez ismét egy olyan oldal a webáruházban aminek a grafikai tervezésénél számos elemet és különböző megjelenítési formákat kell létrehozni.
- Kapcsolat – GYÍk és egyéb oldalak. Minden webárháznak vannak általános aloldalai. Ezek grafikailag bármilyen más weboldal hasonló oldalaival egyeznek meg.
- Belépés és regisztrációs oldal.
- Felhasználói felület. A felhasználói felület is egy fontos oldal csoport. Fontos a grafikai megtervezésnél a könnyű kezelhetőség és a jó átláthatóság.
- Adminisztrációs felület. Az oldalt nem csak a felhasználók fogják látogatni. El kell készíteni a rendszer adminisztrációs felületet is.
Összesen több mint 20 különböző oldalt kellett elkészíteni, nem is beszélve a számos egyéb az oldalakon megjelenő vagy az oldalakkal kapcsolatban igényelt egyéb grafikai elemekről.


Kattints a képekre a nagyításhoz
Grafikai tervezés és a reszponzivitás
Természetesen ma már alap követelmény a regresszivitás így a grafikai tervezésnél ez is külön munkát és odafigyelést igényel. meg kell tervezni a tablet-mobil kinézetet ami elsősorban a fejlécnél fontos. Ezen kívül a tervezett elemeknek igazodni kell a különböző méretű töréspontokhoz és sok máshoz. Az tablet és mobil fejléc esetünkben részben rendhagyó lett, hiszen a kereső sávot külön és nem beépítve gondoltuk.
Kattints a képekre a nagyításhoz

Webáruház grafikai tervezésének menete
Amikor egy cég, vállalkozás egy webáruház grafikai tervezését kéri általában nem is tudja mivel jár ez. Mekkora feladat ez akár neki, akár a frontend és így a backend fejlesztőknek ahogy a grafikusnak is. Most pár pontban össze szedtük, hogyan is zajlik egy webáruház grafikai megtervezésének munkafolyamata. Természetesen áttekintés és nem tételes listaként.
Hogyan zajlik egy webáruház grafikai tervezése?
Egy webáruház grafikai megtervezése összetett feladat. A jó végeredményhez több szakmának és embernek kell együtt dolgoznia. Ezek között ott van a megrendelő, a grafikus vagy a grafikai tervezéssel megbízott ügynökség, a frontend és a backend fejlesztő, a SEO szakértő és ez még nem a végleges lista.

Webáruház grafikai tervezésének ideje :
10 – 60 nap
A tervezés díja:
300.000
Ft-tól egyedi megállapodás alapján.
Amire szükség van:
Egyéb gondolatok?
Webáruház grafikai tervezés lépései:

Cimkék: adminisztráció, adminisztrációs felület, backend, banner, belépés, betűtípus, diavetítés, diavetítő, együtműködés, elrendezés, fejléc, felhasználói felület, felmérés, frontend, grafika, grafikai tervezés, grafikus, kategória, kategória oldal, kezdő oldal, lábléc, layout, mobil, popu, ragadós, regisztráció, reszponzív, slider, sticky, tablet, termék, termék oldal, tervezés, ügynökség, vezérlőpult, webáruház, webshop