Webáruház grafikai tervezés – Két Kör Kft.

webáruház grafikai tervezés

Webáruház grafikai tervezés munkát kaptunk a Két Kör kft-től. A gépészeti kis és nagykereskedés azzal bízott meg minket, hogy a készülő egyedi fejlesztésű webáruházának tervezzük meg a teljes grafikai megjelenését. A munkában szabad kezet kaptunk, amit igyekeztünk javunkra fordítani. Egyedül a logó volt adott és a színeknél volt még pár kérés, amiket természetesen figyelembe vettünk, így lett az oldal alap színe a szürke – fehér és a kiegészítő szín a kék. Ha érdekel grafikai tervezés szolgáltatásunk kliikkelj ide.

Webáruház teljes grafikai megtervezése

Egy webáruház teljes grafikai megtervezése nem kis feladat. Nem csak arról van szó, hogy számos különböző oldalt és grafikai elemet kell elkészíteni, hanem arról is, hogy a megrendelő igényein kívül meg kell felelni a különböző szakmai, SEO és egyéb technikai feltételeknek is. Azonban még ez sem elég, hiszen együtt kell tudni működni a frontrend fejlesztővel ha az előző lista nem lett volna elég.

Webáruház elrendezés grafikai megtervezése

Első feladat az egyeztetések után a layout avagy az elrendezés megtervezése. Esetünkben a legfontosabb kérdés az oldal tartalmi szélessége volt. Végül a trendeket követve és a jövőt szemelőt tartva 1400 px szélességű tartalomra esett a választás.

Webáruház fejlécének és láblécének a megtervezése

A layout grafikai tervezése után az oldal keretét a fejlécet és a láblécet terveztük meg. A fejléc annak elrendezése a webáruház lényege. Úgy kell rengeteg elemet elhelyezni, hogy az a lehető leg felhasználóbarátabb legyen és mégis a legkisebb helyet foglalja el. Fejlécből számos variációt készítettünk és teszteltünk. A lábléc grafikai tervezését sem kapkodtuk el és ott is több verziót kipróbáltunk. íme a végleges Fejléc és lábléc ami keretbe foglalja az új webáruházat.

Webáruház grafikai tervezés , fejléc és lábléc
1Webáruház grafikai tervezés , fejléc és lábléc

Ragadós avagy sticky fejléc

Ma már szinte elengedhetetlen, a ragadós vagy a sticky fejléc és ennek a grafikai megtervezése és így természetesen. Szinte az összes weboldal ma már ragadós vagy sticky fejlécet használ, ahol görgetésnél a fejléc vagy annak egy része a böngésző tetejéhez ragad. Mi egy kicsit másként terveztük és gondoltuk el ahogy általában szokták, de úgy gondoltuk ez a leghasznosabb verzió.

webáruház grafikai tervezés sticky fejléc
webáruház grafikai tervezés sticky fejléc

Webáruház legfontosabb oldalainak grafikai tervei

Melyek a legfontosabb oldalak amiket meg kell tervezni? Nézzük a legfontosabbakat

  • Kezdő oldal. Itt a grafikai tervezés nagyon összetett, hiszen számos termék listát és tartalmi elemet kell megtervezni. Általában egy vagy több banner és/vagy slider is elhelyezésre kerül.
  • Kategória oldal. Ennek az oldalnak a megtervezése elsősorban a termékek listázásáról és azok szűrési lehetőségeiről szól.
  • Termék oldal. Ez ismét egy olyan oldal a webáruházban aminek a grafikai tervezésénél számos elemet és különböző megjelenítési formákat kell létrehozni.
  • Kapcsolat – GYÍk és egyéb oldalak. Minden webárháznak vannak általános aloldalai. Ezek grafikailag bármilyen más weboldal hasonló oldalaival egyeznek meg.
  • Belépés és regisztrációs oldal.
  • Felhasználói felület. A felhasználói felület is egy fontos oldal csoport. Fontos a grafikai megtervezésnél a könnyű kezelhetőség és a jó átláthatóság.
  • Adminisztrációs felület. Az oldalt nem csak a felhasználók fogják látogatni. El kell készíteni a rendszer adminisztrációs felületet is.

Összesen több mint 20 különböző oldalt kellett elkészíteni, nem is beszélve a számos egyéb az oldalakon megjelenő vagy az oldalakkal kapcsolatban igényelt egyéb grafikai elemekről.

webáruház, banner, slider grafikai tervezés
webáruház, banner, slider grafikai tervezés
webáruház grafikai tervezés kezdő oldal
webáruház grafikai tervezés kezdő oldal

Kattints a képekre a nagyításhoz

Grafikai tervezés és a reszponzivitás

Természetesen ma már alap követelmény a regresszivitás így a grafikai tervezésnél ez is külön munkát és odafigyelést igényel. meg kell tervezni a tablet-mobil kinézetet ami elsősorban a fejlécnél fontos. Ezen kívül a tervezett elemeknek igazodni kell a különböző méretű töréspontokhoz és sok máshoz. Az tablet és mobil fejléc esetünkben részben rendhagyó lett, hiszen a kereső sávot külön és nem beépítve gondoltuk.

Kattints a képekre a nagyításhoz

webáruház, banner, slider grafikai tervezés
webáruház, banner, slider grafikai tervezés

Webáruház grafikai tervezésének menete

Amikor egy cég, vállalkozás egy webáruház grafikai tervezését kéri általában nem is tudja mivel jár ez. Mekkora feladat ez akár neki, akár a frontend és így a backend fejlesztőknek ahogy a grafikusnak is. Most pár pontban össze szedtük, hogyan is zajlik egy webáruház grafikai megtervezésének munkafolyamata. Természetesen áttekintés és nem tételes listaként.

Hogyan zajlik egy webáruház grafikai tervezése?

Egy webáruház grafikai megtervezése összetett feladat. A jó végeredményhez több szakmának és embernek kell együtt dolgoznia. Ezek között ott van a megrendelő, a grafikus vagy a grafikai tervezéssel megbízott ügynökség, a frontend és a backend fejlesztő, a SEO szakértő és ez még nem a végleges lista.

Webáruház grafikai tervezésének ideje :

10 – 60 nap

A tervezés díja:

300.000

Ft-tól egyedi megállapodás alapján.

Amire szükség van:

Ahhoz, hogy jó végeredmény szülessen egy minimális elképzelésen és az egyéb igényeken kívül leginkább gördülékeny együttműködésre van szükség. Ahogy alább is látható egy webáruház grafikai tervezése sok pontból álló hosszadalmas feladat ahol végig, folyamatosan és eredményesen kell tudni kommunikálni a résztvevőknek.

Egyéb gondolatok?

Meglévő webáruház motor esetében mint pl. WooCommerce vagy Magento, általában nem teljesen egyedi dizájnt készítünk. Ilyenkor érdemes egy multifunkciós és jó támogatással rendelkező sablont vásárolni és azt átalakítani, a grafikai tervezésnél figyelembe venni a sablont és annak lehetőségeit. Természetesen ilyenkor is el lehet érni teljesen egyedi és a kívánt végeredményt, hiszen ma már minden CMS-t vagy Webáruház szoftvert és azok sablonjait is testre lehet szabni és a css és js kiegészítések is elkészíthetőek hozzájuk.

Webáruház grafikai tervezés lépései:

webáruház grafikai tervezés kezdő oldal

1. Webáruház grafikai tervezés igény felmérés

A kapcsolat felvétel után az első és legfontosabb, az igények tisztázása. Nem csak azt kell tisztázni, hogy milyen grafikai elképzelések, színek elrendezések vannak, hanem azt is, hogy mihez és kihez kell még majd igazodni a grafikai tervezésnél. Egyedi tervezés esetén nagyon sok felé lehetnek olyan igények amiket figyelembe kell venni. Ilyen lehet a frontend fejlesztő kérései a backend fejlesztő igényei, a megrendelő igényei… Sablon átalakítása esetén pedig a sablon és a használt e-kereskedelmi webáruház szoftver működését kell figyelembe venni és ismerni.

webáruház grafikai tervezés betűtípus és egyebek

2. Színek, betűtípus meghatározása

Egy weboldal és egy webáruház is általában 4-10 színt használ maximum. Természetesen van, hogy egy-egy szín több árnyalatban is használatra kerül, azonban már előre is jól tudható, nagyjából mire lesz szükség, így a színek meghatározása nagyrészt már az elején elvégezhető. Ehhez hasonlóan a betűtípusok és az alapvető betűméretek sormagasságok, margók és egyebek meghatározása is az elején nagyjából eldől.

webáruház grafikai tervezés elrendezése layout

3. Elrendezés, layout megtervezése

Első és legfontosabb azt megtervezni, hogy a weboldal elrendezése hogy fog kinézni. Itt a fejléc, lábléc, oldal szélesség, tablet és mobil töréspontok megtervezése a fő feladat, de itt kell átgondolni azt is, hogy a reszponzivitás esetén hogy fognak működni az oldal elemei…

Webáruház grafikai tervezés , fejléc és lábléc

4. Fejléc és lábléc grafikai megtervezése

Ha már megvagyunk az elrendezéssel, mi a fejléctet és a láblécet szoktuk megtervezni. Ha jó volt az 1-es pontban az igény felmérés akkor itt már pontosan tudjuk, hogy milyen elképzelések vannak a fejléccel kapcsolatban, mik a legfontosabbak amit el kell végezni. Ugyan így azt is tudjuk már, hogy a láblécben milyen elemeknek és tartalomnak kell megjelennie.

Webáruház grafikai tervezés belépés és regisztráció

5. Belépés, regisztráció és egyéb statikus oldalak tervezése és összeállítása

Azért kezdjük a belépés, regisztráció és egyéb, pl. kapcsolat oldalakkal, mertilyenkor ezekkel együtt olyan általános elemeket is megtervezünk, amikre máshol is szükség lehet. Ezek pl. az űrlapok és azok elemei, a felugró ablakok, értesítések…

webáruház grafikai tervezés kezdő oldal

6. Kezdő oldal és számos egyéb grafikai elem tervezése

Érdemes a kezdőoldal grafikai megtervezésével folytatni. Ez általában a legnagyobb feladat. Azért érdemes a többi webáruház oldal tervezés előtt elkészíteni, mert itt is mint az 5. pontnál, számos olyan elemet kell majd megtervezni, ami a későbbiekben újra felhasználásra kerülhet., Ezek között ráadásul nem csak listák, hanem tartalmi elemek is lehetnek. Mindemellett vannak egyedi általában csak a kezdő oldalon használt elemek, mint bannerek vagy esetünkben egy dia vetítő – slider.

Webáruház grafikai tervezés kategória lista oldal

7. Webáruház oldalak, kategória és lista oldalak, termék oldalak grafikai tervezése

A kezdő oldal elkészítése után neki lehet látni az egyéb lista oldalaknak mint a kategória lista a termék oldal …. Mire ezek készülnek már nem kell mindent teljesen elkészíteni, azonban minden oldalnak vannak speciális elemei és részei amik csak az adott oldalra jellemzőek.

Webáruház grafikai tervezés kosár oldal

8. Kosár, pénztár és felhasználói fiók, vezérlőpult tervezése

Fontos feladat a vásárlással kapcsolatos oldalak és elemek tervezése is. Ezek közül a legfontosabb a pénztár. Sajnos még mindig sok webáruházban lépésenkénti bonyolult pénztár oldal van, holott a leghatékonyabb egyértelműen az egyoldalas vásárlás. Mi olyan tervet készítettünk esetünkben, ahol minden egy helyen és egy oldalon van.

Webáruház grafikai tervezés felhasználói vezérlőpult

9. Adminisztrációs felület

Egyedi webáruház esetén az adminisztrációs felületet is meg kell tervezni. Ez nem egyszerű feladat. Ma már sok esetben ehhez is valamilyen framework kerül használatra,.

webáruház, banner, slider grafikai tervezés
webáruház, banner, slider grafikai tervezés

Szóljon hozzá!